Шкільне методичне об' єднання

Презентація природничої кафедри 2017- 2018 навч. рік

https://drive.google.com/file/d/1CbTkiHeBzY81hqgVgdEZl9ZA2sg4p2tH/view?usp=sharing

План роботи на 2018 - 2019 навч. рік

Завдання кафедри на 2018 – 2019 навчальний рік
1.     Сприяти вирішенню проблеми школи в підвищенні якості навчання шляхом використання на уроках сучасних технологій.
2.     У процесі роботи вдосконалювати професійну майстерність вчителя, продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з даної проблеми.
3.     Постійно підвищувати рівень загально дидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення педагогічного контролю.
4.     4 Підвищувати ефективність уроків шляхом впровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів.
5.     Вивчати впроваджувати передовий досвід вчителів школи, району, міста, області, країни.
6.     Виявляти, здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики.
7.      Створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності.
8.     Створювати умови для самоосвіти вчителів та здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.
Тематика засідань, форми проведення на основі діагностичного аналізу та аналізу навчальго – виховного процесу з урахуванням професійної майстерності вчителів їх практичних потреб та інтересів:
-         методична культура вчителя, як  складова його професійної компетентності;
-         формування методичної культури вчителя;
-         розвиток педагогічної творчості вчителя;
-         удосконалення самоосвіти вчителя;
-         ефективність уроку – результат активної діяльності вчителів та учнів;
-         мотивація до навчання як головна умова розвитку творчого мислення;
-         використання кейс – методу на уроках;
-         роль естетичного виховання в процесі формування особистості;

Науково-методична проблема:
«Активізація розумової діяльності та розвиток ключових компетентностей учнів шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій та продуктивного навчання  в процесі вивчення природничо-історичних наук »

Мета роботи методичного об’єднання:
- допомога членам ШМО в питаннях методичного забезпечення реалізації продуктивного навчання;
- продовжити роботу з новими підручниками для 5 -9 класів за оновленими навчальними програмами і підбір відповідних методів навчання;
- підготовка учнів до ЗНО ;
- створення умов для забезпечення експериментальної діяльності;
- вдосконалення системи позакласної роботи різноманітними творчими завданнями;
- працювати над формуванням особистості здатної орієнтуватися у складному життєвому просторі шляхом повної інтеграції навчальних дисциплін.

Пріоритетні напрямки роботи:
- проведення майстер-класів;
-проведення предметних тематичнихзаходів (вікторин, вечорів, конкурсів, предметних тижнів, декад);
- організація творчих звітів;
- підготовка учнів до участі в ЗНО, міських та обласних предметних олімпіадах та МАН;
- впровадження новітніх технологій навчання;- організація моніторингових досліджень;
- підбір актуальних проблемних тем для виховання соціалізації учнів
Головні напрями роботи на навчальний рік
Головною метою методичної роботи  шкільної предметної кафедри вчителів природничо-історичного циклу є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

Для досягнення цієї мети визначено такі завдання ШМО:
•        вивчення директивних документів уряду про школу;
•        забезпечення планування, організації, контролю й аналізу освітнього процесу на уроках хімії, біології, географії, екології,історії та правохнавства;
•        корекція традиційних, розробка інноваційних навчальних програм, їх обговорення та представлення на затвердження педагогічній раді;
•        вивчення і впровадження у практику експертно-дослідницької перевірки рівня навченості учнів  ;
•        затвердження індивідуальних планів науково-методичної роботи вчителів природничо-історичних наук;
•        вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів циклу;
•        допомога вчителям в організації самоосвіти;
•        організація екологічного виховання учнів.
•        вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду.
•        розвиток життєвих компетентностей в учнів.
•        накопичення і систематизація інформації, що стосується профорієнтації учнів.
•        створення найкращих умов для самостійного вибору професійного шляху учнями, але з урахуванням прогресивних змін у суспільстві.
•        розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).
•        участь в атестації педагогічних працівників.
Система освіти шкільної предметної кафедри вчителів природничо-історичного циклу спирається на такі головні напрями:
-        Підвищення науково-теоретичної підготовки учителів ШПК.
-        Удосконалення методичної підготовки:
-        опрацювання нових навчальних програм з предметів та підручників;
-        підвищення якості навчально-виховного процесу;
-        організація позакласної роботи з предметів;

 Методична робота
Неровна Н.Г
1 Проведення засідань шкільного методичного об’єднання вчителів природничо- історичної кафедри
2 Підготовка Шаповалової В , Спиці К,  до участі в  шкільній, міській та обласній олімпіаді з біології, Альохіної А до участі у шкільній та міській олімпіаді з біології.
3 Підготовка Спиці К., Дяткової Є. до участі в  шкільній, міській   олімпіаді з екології .
4 Підготовка Данченка В. до участі у шкільній, міській, обласній олімпіаді з географії.
5 Підготовка та перемога команди  7-8 класів класу у міському зльоті біолог- практик.
6 Підготовка команди учнів 8 класів до міського конкурсу географів – краєзнавців.
7 Підготовка та перемога учнів 10 класу у еколого- краєзнавчому зльоті.тодична робота
Результати:
Міська олімпіада:
Біологія
І м – Спиця К – 11 клас
ІІ м – Шаповалова В – 10 клас
ІІІ м – Альохіна А – 10 клас
Географія
ІІ м – Данченко В – 9- б клас
Екологія
ІІІ м – Спиця К – 11 клас
ІІІ м – Дяткова Є – 10 клас


Обласна олімпіада
Біологія
ІІІ м – Спиця К – 11 клас
ІІІ м – Шаповалова В – 10 клас
Географія
І м – Данченко В – 9 б клас

Яковлева Євгенія Віталіївна
( 2017 – 2018 н. р.)
І. Робота з обдарованими учнями.

1) Переможці міської олімпіади:
Данченко Віктор, учень 8 класу – І місце;
Коровін Максим, учень 8 класу – ІІІ місце;                                                                               Глек Анастасія, учениця 9 класу – ІІІ місце.

2) Переможці обласної олімпіади:                                                                                                Данченко Віктор, учень 8 класу – І місце;
Коровін Максим, учень 8 класу – ІІІ місце.

3) Данченко Віктор був включений до команди Запорізької області.
З  26 по 31 березня в м. Черкаси проходив IV (заключний) етап Всеукраїнської олімпіади з біології, в якому взяли участь переможці обласних олімпіад з біології з усієї  країни.                                                                 Данченко Віктор став абсолютним переможцем олімпіади ( І місце ) серед учнів 8 класу.
Також Віктор  посів  І місце, набравши найбільшу суму балів серед усіх учасників ( 8 – 11 класи) за виконання практичного туру.

ІІ. Методична робота на міському і обласному рівні.                                  1) Проведення засідань міського методичного об’є днання вчителів біології (керівник).
2) Член журі обласного етапу олімпіади з біології.
3) Проведення  майстер – класів і тренінгів  з теми «Методичне забезпечення  викладання шкільного курсу біології» для слухачів курсів підвищення кваліфікації при ЗОІППО з тем: «Сучасний урок біології», «Розвиток критичного мислення учнів на уроках біології», «Міжпредметне навчання», «Робота з обдарованими учнями».

4) Переможець обласної педагогічної виставки                                                                     «Освіта Запорізького краю -2018», І місце,  ( диплом І ступеня ).                                                Тема: «Методичне забезпечення викладання шкільного курсу біології».

ІІІ. Участь у заходах державного  рівня.                                 

1) Член журі обласного і Всеукраїнського етапів конкурсу «Учитель року», номінація «Біологія» (м. Запоріжжя і м. Вінниця).
2) Член  робочої групи з укладання  нових програм з біології для старшої школи (м. Київ).

3) Була учасником і виступала з доповіддю на ІV Всеукраїнській                                                                                    науково – практичній конференції «Проекти Творчого об’єднання «Соняшник» - місток до Нової української школи», вересень, м. Запоріжжя.
Тема доповіді: «Роль гри “Геліантус” у формуванні  в учнів основних компетентностей».

4) Була учасником і виступала з доповіддю на V Всеукраїнській Зимовій природничій школі «Геліантус – дружнє коло», лютий, м. Львів.
Тема доповіді: «Зустріч із завданнями»

ІV. Cтворення  робочих зошитів, підручників для учнів, методичних посібників для вчителів.

1) Редагування надрукованих раніше робіт відповідно до вимог нової програми.                                                             
А. «Тест – контроль. Природознавство»,5 клас (гриф).                             
Б. «Тест – контроль. Біологія», 6 клас (гриф).                              
В. «Тест – контроль. Біологія»,7 клас (гриф).                             
Г.  Природознавство, 5 клас. Зошит для практичних робіт, дослідницького практикуму, міні – проектів  (гриф).                             
Д. Біологія, 6 клас. Зошит для практичних робіт, лабораторних досліджень,                   міні- проектів (гриф).                             
Видавництво «Весна», Харків.

2) Статті: «Книга класного вчителя біології»,  2017, Харків,                                                           ТО «Соняшник».

3) Робочий зошит з біології і екології для учнів 10 класу за новою програмою, видавництво «Просвіта», Запоріжжя, 2018 (гриф).
(Навчальний посібник «Зошит з біології і екології.
10 клас. Рівень стандарту» (авт. Яковлєва Є. В., Гусєва Н. М.)                                                         "Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах",
лист ІМЗО від 30.07.2018 № 22.1/12-Г-603


 Звіт роботи кафедри за  2016-2017 навчальний рік.

Проблема, над якою працює кафедра:
 “Впровадження інформаційно-комунікативних технологій як засіб розвитку особистості вчителя і учня”
Метою роботи МО було сприяння професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювання творчості вчителя, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів навчально-виховної роботи.
Напрямки роботи над проблемою:
Широке впровадження ІКТ на уроках; самоосвіта і самовдосконалення  педагогів; створення уроків- проектів.
Завданнями роботи кафедри були такі:
1 Розвивати пізнавальні інтереси учнів з використання інтерактивних форм і методів навчання.
2 Розширювати та поглиблювати знання з предметів історично-природничого курсу шляхом впровадження різноманітних форм та методів навчання.
3 Виявляти обдарованих учнів та організувати систематичні заняття за поглибленою програмою.
4 Вести ретельні підготовки до шкільних, міських та обласних олімпіад.
5 Поглиблювати знання учнів на факультативах, додаткових годинах та спецкурсах.
6 Розвивати в учнях вміння мислити логічно, вміння самостійно робити висновки.
7 Залучати учнів до активної участі у позакласній виховній роботі.
8 Провести методичні тижні з предметів історично-природничого курсу.
9 Організувати взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом.
10 Вести ретельну підготовку до державної підсумкової атестації.
11 Впроваджувати сучасні методи оцінювання знань та вмінь учнів.
Всі вчителі приймали активну участь в роботі шкільного методичного об’єднання, брали активну участь у проведенні семінарів-практикумів, педрад, взаємовідвідували уроки. Продовжується робота по оформленню електронного портфоліо вчителів.
          Протягом року вчителями  були проведені уроки, виховні заходи, під час яких педагоги продемонстрували компетентність щодо впровадження освітніх технологій, показали свою майстерність.
Участь в олімпіадах
1  ІІ тур Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Біологія
Ім – Данченко В.( 7-Б), вчитель Яковлева Є.В.
ІІ м- Глек А.(8-А), вчитель Яковлева Є.В
ІІІ м – Шаповалова В, (9-Б), вчитель Неровна Н.Г.
Географія
ІІІм – Соловейко Г ( 8- А), вчитель Устинова Т.С.
Екологія
ІІІ м – Спиця К (10 клас), вчитель Неровна Н.Г.
На обласну олімпіаду запрошені учні: Данченко В, Шаповалова В, з біології,
Спиця К, з екології.
ІІІ тур Всеукраїнських учнівських олімпіад
Біологія
І м – Данченко Віктор ( 7-Б) – вчитель Яковлева Є.В.
ІІІ м – Шаповалова Владислава ( 9-Б) – вчитель Неровна Н.Г.
Екологія
ІІІ м – Спиця Кристина ( 10 клас) – вчитель Неровна Н.Г.
Участь у конкурсах:
Олімпіада Dream Eko у м. Київі – конкурс проектів ( Спиця К отримала спеціальний приз журі).
Команда учнів 9-а класу прийняла участь у міському краєзнавчому зльоті та зайняла 4 місце ( вчитель Неровна Н.Г)

Методична робота
Яковлева Є. В.
1.     Проведення засідань міського методичного об’є днання вчителів біології.
2.     Проведення засідання творчої групи вчителів біології міста. Складання тексту контрольної роботи для МАН.
3.     Проведення міської олімпіади з біології, голова журі олімпіади.
4.     Проведення Міжнародної гри «Геліантус», координатор гри в школі.
5.     Підготовка Данченка Віктора до участі в обласній олімпіаді з біології.
6.     Здійснення експертизи нового підручника з біології для 9 класу (наказ МОН).
7.     Член журі обласного етапу олімпіади з біології.
8.     Підготовка Данченка Віктора до участі у Всеукраїнському етапі олімпіади з біології.
9.     Член журі обласного і Всеукраїнського етапів конкурсу «Учитель року», номінація «Біологія». Обласний етап – грудень, лютий, Всеукраїнський етап – березень, квітень.
10.  Член журі обласної олімпіади ( січень)
11.  Член журі Всеукраїнського конкурсу: « Вчитель року» ( обласний і Всеукраїнський етапи) – січень- квітень
12.   Член робочої групи з укладання програм з біології для старшої школи
 ( рівень МОН)
Неровна Н.Г
1 Проведення засідань шкільного методичного об’єднання вчителів природничо- історичної кафедри
2 Підготовка Шаповалової Владислави до участі в  шкільній, міській та обласній олімпіаді з біології.
3 Підготовка Спиці Кристини до участі в  шкільній, міській та обласній олімпіаді з екології .
 4 Створення проекту з екології   за темою:                                                                     «ЕКОЛОГІЧНА ОЦІНКА КОМФОРТНОСТІ СУЧАСНОГО ВІЗУАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩАМІСТА МЕЛІТОПОЛЯ»
5 Проведення уроків- проектів у 6 класах за темою: « Різноманітність плодів»
6 Проведення уроків проектів у 9 –а класі за темою: « Здорове харчування».
7 Підготовка та участь учениці 10 класу Спиці К у Всеукраїнському конкурсі проектів  Dream Eko.
8 Підготовка команди 9-а класу до участі в еколого- краєзнавчому зльоті.
Савченко Н. В.
№ 1. 22 вересня 2016 року – Міжнародний день памяті фашизму.
Проведено:
1) Мітинг біля памятнику героям-підпільникам (6 класи) (є фото).
2) Покладання квітів до памятних дошок жертвам фашистських репресій.
3) Група учнів 10 класу – інформаційні хвилинки для 5-9 класів.
№2. Позакласний захід присвячений  150 річчю від дня народження М.Грушевського (учні  10-11 класів) для 8-А,8-Б класу – в актовій залі :
-виставка робіт Грушевського
-фотоколлаж «Життя видатного історика»
-презентація
-пісні
№3. Інформаційно-хронологічно-фотодокументальна бесіда по класам .
Група «РВС» - « Трагедії Бабиного Яру» - 29 вересня 2016 року ( фото є ).
№4. 11 клас  - круглий стіл «Актуалізація загрози фашизму в ХХI століття  (28 вересня 2016 року ).
№5. 6 жовтня – спільний захід з радою ветеранів моторного заводу, присвячений людям пережившим війну, повоєнну відбудову «Покой нам только снится!» .
Група «РВС», керівник Савченко Н.В. ,проходило в приміщенні краєзнавчого музею .
20 січня 2017 року – виховний, поурочний захід для 5-х класів.
Урок «Української традиції», «Кліо  в Україні» -«Українська хата» (декорації, презентація, світлиця , танці та вірші ).
№6. Конкурс – «Україна та державотворення».
Тема: «Звіт з минулого - як творилася УНР» ( творча робота ).
№7. 30 січня 2017 року – спільний захід з Радою ветеранів в актовій залі.
«Волонтери - спільна справа» ( волонтери з 25-ї школи «РВС» та волонтери Ради ветеранів ).
№8.  15 лютого 2017 року  - захід, урок мужності- « Афганістан –в серці моєму назавжди».
Тематична вистава – фото, документи О. Варвашеніна  «Учень, офіцер, афганець- герой».
Тематична стінгазета .
Перегляд відео «Афганістан- біль моя».
Пісні воїнів – учасників афганської війни.
9 Участь у проекті: « Розкажи мені про минуле: війна й родинна пам ять поколінь».
Проводиться в рамках програми «Студія живої історії на основі фонду Роберта Боша Савченко Н.В отримала сертифікат.
10 Проведено захід « Про відзначення в Україні 500-річчя Реформації: рух, що змінив світ. Квітень 1917, сш №25.

Устинова Т.С
1 Організація та проведення шкільних семінарів та конференцій
2 Підготовка до шкільн та міської олімпіади з географії Соловейко Г.
3 Підготовка до шкільної та міської олімпіади з економіки учнів 11 класу
4 Підготовка та створення проекту з географії учнями 8 класу  МАН




ПІБ учителя
Проблемна тема, над якою працює вчитель
Який рік учитель працює над даною проблемною темою
Форма  звіту
Відкриті уроки  відповідно тем,   теми уроків
Інші форми підвищення кваліфікації (участь у творчих групах, семінарах, круглих столах та ін)
Висновки, пропозиції
Яковлева Є.В
Методичне забезпечення викладання курсу біології в школі
5
Надруковані авторські посібники
Біофізика зорової сенсорної системи
Проведення обласних та міських майстер-класів, участь у Всеукраїнських та обласних семінарах.
Неровна Н.Г.
Використання проектних технологій, створення опорних конспектів
4
Створення проектів, опорних конспектів
Біологічна роль ДНК. Лабораторне дослідження.: Виділення ДНК
Участь у міських семінарах
Устинова Т.С.
Використання інноваційних технологій на уроках історії та географії
4
Створення презентацій, буклетів
Гірська країна – Українські Карпати. Особливості ФГП, природні умови та рксурси
Проведення шкільних, міських семінарів.
Строцева О.О.
Естетичне виховання учнів на уроках природознавства
8
Відкриті уроки
Проблеми грунтів.
Участь у міських семінарах
Савченко Н.В
Використання нестандартних форм та методів на уроках історії
5
Гурток РВС, відкриті уроки
Проблеми біженців під час ІІ світової війни
Участь у міських семінарах
Новохатня Н.В
Використання інноваційних технологій на уроках хімії
5
Створення презентацій, проектів
Швидкість хімічної реакції, залежність  швидкості реакції від різних чинників.

Участь у семінарах, Майстер-класах міського, обласного рівня
       
Планування задач на наступний рік
Напрямки роботи методичного об’єднання :
·        вивчення постанов уряду про школу, оволодіння сучасними досягненнями в психології та педагогіці;
·        систематичний аналіз програм, навчальних планів, посібників, методичних рекомендацій;
·        вивчення та апробація сучасних досягнень в педагогіці, передового педагогічного досвіду,новаторських пошуків педагогів;
·        вивчення та аналіз стану викладання предметів,якості навчальних досягнень,виявлення труднощів у засвоєнні програмного матеріалу учнями;
·        обговорення, підготовка та проведення відкритих уроків, виховних заходів, надання практичної допомоги вчителям в оволодінні сучасними методами викладання програмного матеріалу;
·        вивчення вікових та психолого-педагогічних особливостей дітей різних вікових груп;
·        систематичне вивчення рівня знань ,умінь і навичок учнів з предметів природнично- історичного циклу;

Висновки:
1.                Робота МО вчителів природнично- історичного циклу  у 2016-2017 р. була плідною, участь вчителів  у роботі МО допомогла їм поліпшити рівень своїх науково-теоретичних знань, практичну майстерність, що якісно вплинуло на здійснення компетентного підходу у навчанні і вихованні учнів та активізацію  пізнавальної діяльності учнів, тому вважати роботу методичного об’єднання у 2016-2017 н.р.  задовільною.
2.                Недоліком в роботі МО можна вважати недостатню диференціацію та     індивідуальний підхід до учнів . Тому у наступному навчальному році з метою вдосконалення форм і методів  методичної роботи необхідно спрямувати роботу МО на пошук шляхів, засобів, можливостей підвищення результативності навчання (впровадження нових методик, новітніх технологій навчання).









Склад методичного об’єднання:

ПІБ вчителя
Дата народження
Освіта
ВНЗ, рік закінчення
Кваліфікація за   дипломом
Посада
Педагогічний стаж
Категорія
Результати останньої атестації
Курси
Яковлева Є.В
21.08.
1949


вища
МДПУ
1972
Вчитель
біології і
хімії
Вчитель
біології
44,8
Вища. Вчитель-
методист
Підтвердження
категорії
2013
Неровна Н.Г.
04.12.
1972


вища
МДПУ
1995
Вчитель
Географії і біології

Вчитель біології і географії
21
вища
Встановлення
Вищої категорії
2013
Устинова Т.С.
20.09.
1976


вища
МДПУ,
2005
Вчитель
Географії
Історії, основ економіки
Вчитель
Географії
Історії,  економіки
19
І категорія
Встановлення І категорії
2015
Строцева О.О.
23.04.
1972


вища
МДПУ
1997
Вчитель біології
Вчитель природознавства, основ здоров я, захисту Вітчизни
19
І категорія
Встановлення І категорії
2014
Новохатня Н.В.

9.11.
1961

вища
МДПУ
1984
Вчитель
Хімії і
біології
Директор сш№25, вчитель хімії
32
Виша, вчитель-методист
Підтвердження
категорії

Савченко Н.В.
02.07.
1960

вища

ЗДПУ
Вчитель історії та суспільствознавства
Вчитель історії та поравознавства
27
вища
Встановлення
Вищої категорії
2013








ПІБ учителя
Проблемна тема, над якою працює вчитель
Який рік учитель працює над даною проблемною темою
Форма  звіту
Відкриті уроки  відповідно тем, теми уроків
Інші форми підвищення кваліфікації (участь у творчих групах, семінарах, круглих столах та ін)
Висновки, пропозиції
Яковлева Є.В
Методичне забезпечення викладання курсу біології в школі
5
Надруковані авторські посібники
Біофізика зорової сенсорної системи
Проведення обласних та міських майстер-класів, участь у Всеукраїнських та обласних семінарах.

Неровна Н.Г.
Використання проектних технологій, створення опорних конспектів
4
Створення проектів, опорних конспектів
Біологічна роль ДНК. Лабораторне дослідження.: Виділення ДНК
Участь у міських семінарах

Устинова Т.С.
Використання інноваційних технологій на уроках історії та географії
4
Створення презентацій, буклетів
Гірська країна – Українські Карпати. Особливості ФГП, природні умови та рксурси
Проведення шкільних, міських семінарів.

Строцева О.О.
Естетичне виховання учнів на уроках природознавства
8
Відкриті уроки
Проблеми грунтів.
Участь у міських семінарах

Савченко Н.В
Використання нестандартних форм та методів на уроках історії
5
Гурток РВС, відкриті уроки
Проблеми біженців під час ІІ світової війни
Участь у міських семінарах

Новохатня Н.В
Використання інноваційних технологій на уроках хімії
5
Створення презентацій, проектів
Швидкість хімічної реакції, залежність  швидкості реакції від різних чинників.


Участь у семінарах, Майстер-класах міського, обласного рівня

       

Програмне- методичне забезпечення викладання біологї. географії, історії та хімії

 


      

Звіт роботи кафедри за І семестр 2015 року

https://drive.google.com/file/d/0By1eCVez0xqvLUhyRHlFT2g3elE/view?usp=sharing

Комментариев нет:

Отправить комментарий